מבוא


בחרתי לעסוק בנושא אידאל היופי ודימוי גוף בקרב הנשים בתקשורת, בעיני נושא זה חשוב מאוד בחברה התקשורתית כיוון שבעידן הטכנולוגי בו אנו חיים היום, אידאל היופי ואיך שכל אישה צריכה להראות מהדהד בראשנו כל הזמן. 
נשים בטלוויזיה וברשתות החברתיות תמיד נראות על פי סוג של תבנית מסוימת על "איך כל אחת צריכה להראות", בין אם זה עצמות בולטות, רווח בין הירחיים ועוד סימנים המראים גוף מסוים אותו רוב הנשים בעולם לא יכולות להשיג ( ולפעמים אולי רק בדרך שאינה בריאה).

הדילמה שלי היא: חופש הביטוי המסחרי לבין הבניית המציאות. 

בעבודה זו אבחן את אידאל היופי הנשי בפרסומות בארץ ובעולם.
אבחן כיצד אמצעי התקשורת מבנים לציבור סוג של נורמה חברתית ודרך מסוימת בה הם "צריכים" להיראות בכדי להיות מצליחים, יפים, אהובים, ומאושרים.
ואיך אמצעי התקשורת ברחבי העולם מקדשים יופי ורזון ובכך גורמים לחלק מן האנשים בקרב הציבור להרגיש "כאילו" הם לא שייכים לצורה שבה התקשורת מכוונת אותנו להיראות, ובכך משפיעה על החברה שמתקשה לקבל ומבקרת את האנשים שמסרבים לפעול או להיראות לפי ה"נורמה" שמובנת לנו.
                                             





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה